The conservative information outlet Newsmax formally apologized on Friday for spreading baseless allegations that an worker of Dominion Voting Systems had rigged voting machines in an effort to sink President Donald J. Trump’s bid for re-election final year.

In a statement posted on its web site, Newsmax acknowledged that it had discovered “no evidence” for the conspiracy theories superior by Mr. Trump’s legal professionals, supporters and others that the worker, Eric Coomer, had manipulated Dominion voting machines, voting software and the ultimate vote counts within the election.

“On behalf of Newsmax, we would like to apologize for any harm that our reporting of the allegations against Dr. Coomer may have caused to Dr. Coomer and his family,” the assertion mentioned.

Mr. Coomer, director of product technique and safety for Dominion, sued Newsmax and a number of other pro-Trump figures in December, after he had been roundly vilified within the right-wing media sphere. In his lawsuit, which additionally names the Trump marketing campaign, Rudolph W. Giuliani and the One America News Network, Mr. Coomer claimed that he had suffered hurt to his popularity, emotional misery, anxiousness and lost earnings as false accusations unfold all through the pro-Trump world that he was plotting to rig the election.

Among the accusations was a declare that Mr. Coomer had mentioned on a cellphone name with antifa activists that he would guarantee a victory for Joseph R. Biden Jr., the lawsuit mentioned. In truth, Mr. Coomer didn’t take part in an “antifa conference call” and didn’t take any motion to subvert the presidential election, the lawsuit mentioned.

Nevertheless, hashtags calling for Mr. Coomer to be arrested and uncovered trended on social media, the lawsuit mentioned. Mr. Trump’s son Eric posted a photo of Mr. Coomer on Twitter, alongside the false declare that Mr. Coomer had mentioned he would guarantee a Biden victory. Mr. Giuliani, Mr. Trump’s lawyer, mentioned at a information convention that Mr. Coomer was a “vicious, vicious man” who was “close to antifa,” the lawsuit mentioned.

And Sidney Powell, who was additionally one of Mr. Trump’s legal professionals, replied, “Yes, it’s true,” on Newsmax when she was requested if Mr. Coomer had mentioned, “Don’t worry about President Trump, I already made sure that he’s going to lose the election,” in response to the lawsuit.

As a consequence, Mr. Coomer acquired an onslaught of offensive messages, harassment and dying threats, in response to the lawsuit, which names Ms. Powell as a defendant.

“These fabrications and attacks against me have upended my life, forced me to flee my home, and caused my family and loved ones to fear for my safety, and I fear for theirs,” Mr. Coomer wrote in an opinion column revealed in The Denver Post in December.

In its assertion on Friday, Newsmax mentioned it needed to “clarify” its protection of Mr. Coomer.

“There are several facts that our viewers should be aware of,” the assertion mentioned. “Newsmax has found no evidence that Dr. Coomer interfered with Dominion voting machines or voting software in any way, nor that Dr. Coomer ever claimed to have done so. Nor has Newsmax found any evidence that Dr. Coomer ever participated in any conversation with members of ‘antifa,’ nor that he was directly involved with any partisan political organization.”

It was not instantly clear if the assertion had been posted as half of a settlement. Mr. Coomer’s legal professionals didn’t reply to messages on Saturday. Newsmax mentioned it doesn’t touch upon litigation.

“Our statement on the website is consistent with our previous statements that we have not seen any evidence of software manipulation in the 2020 election,” a Newsmax spokesman mentioned.

In December, Newsmax posted a statement renouncing a quantity of false claims about Dominion and Smartmatic, one other election know-how company that had develop into the main focus of conspiracy theories. The assertion got here after Smartmatic mentioned it had sent Newsmax legal notices and letters demanding retractions for publishing “false and defamatory statements.”

Newsmax’s assertion acknowledged that “no evidence has been offered that Dominion or Smartmatic used software or reprogrammed software that manipulated votes in the 2020 election.”

In February, a Newsmax host, Bob Sellers, cut off Mike Lindell, the chief government of MyPillow and a vociferous Trump supporter, when he started attacking Dominion on air. As Mr. Lindell continued to speak, Mr. Sellers learn a ready assertion saying the election outcomes had been licensed in each state.

“Newsmax accepts the results as legal and final,” Mr. Sellers mentioned. “The courts have also supported that view.”

Mr. Coomer’s lawsuit, which had been filed in Colorado, is separate from a quantity of lawsuits that Dominion Voting Systems has filed in opposition to Fox News, Mr. Giuliani and Mr. Lindell.